یاقوت چه نوع سنگی است؟

مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات

خرید انگشتر نقره مردانه دست ساز


یاقوت چه نوع سنگی است؟

ا

- تاریخچه

 

از سده پانزدهم تاکنون برمه منبع بهترین یاقوت های سرخ بود. در این کشور سه ناحیه مجزا وجود دارد که مهمترین آنها در نزدیکی مدگوک واقع است. یاقوتهای سرخ در سنگ آهکهای دگرگونی واقع بوده و از استخراج سنگ مادر ، گوهر سنگهای زیبایی بدست آمده است. در هر حال بیشتر گوهرها از زمانهای باستان تاکنون ، از خاک دامنه کوهها و شنهای دره‌های رودخانه‌ای بازیافت شده است.

 یاقوت

از مدتها پیش گوهر سنگهایی با کیفیت پایین‌تر از یاقوتهای برمه ، از رسوبات آبرفتی کامبوج ، تایلند و سریلانکا بدست آمده است.در همین حال اواخر نیز یاقوتهای سرخی در پارک ملی تاووکنیا کشف شد و از سال 1980 که معدن کاری در این منطقه آغاز شد گوهر سنگهایی با کیفیتی مشابه برمه بدست آمده است.

 

- وجوه مشخصه

 

یاقوتهای سرخ سایه‌های مختلفی از سرخ دارند، اما یاقوتهای سرخ سید بیشترین ارزش را دارند. شکست آن صدفی ، استخوانی ، سختی آن 9 و وزن مخصوص آن در حدود 4 است. علت زیاد بودن وزن مخصوص آن این است که یونهای اکسیژن بسته متراکمی بوجود می‌آورند که در آن یونهای آلومینیوم در موقعیت اکنائدریک خود با خواص بسیار کم قرار گرفته‌اند.

 

همچنین این سنگ  طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و این نشان دهنده ارزش یاقوت در میان جواهر سنگهای دیگر است.

استفاه از این سنگ به عنوان یک انگشتر گوشواره و .... میتواند بسیار دلپذیر باشد .

یاقوت

یاقوتهای سرخ شفاف را بطور معمول تراش وجه‌دار می‌دهند، اما انواع غیر شفاف که رنگ زیبایی داشته باشند را تراش محدب می‌دهند. این گوهر سنگ با گوهر سنگهای دیگری مانند لعل و تورمالین که رنگ سرخ دارند، ممکن است اشتباه شود.

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 111

تاریخ انتشار: چهار شنبه 6 آذر 1397 ساعت: 23:42

برچسب ها : ,,,,,,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((مطالب مفید درباره سنگ های زینتی و جواهرات)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف